In hoeverre zijn de huidige verkiezingen beinvloed door televisie en krant?

Als de media zich niet met de verkiezingen bemoeiden zouden wij waarschijnlijk een heel andere uitslag hebben gehad. Je werd er bijna gek van, de gehele dag politiek op radio televisie en de kranten stonden er ook vol van. In hoeverre zijn zij mede verantwoordelijk voor de huidige uitslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een heel groot deel.

Over mensen die in beeld komen, wordt gesproken. Mensen waar niet over gesproken wordt, worden uiteindelijk vergeten door een groot deel van de kiezers.

Dus bijvoorbeeld, als de partij voor de dieren, elke avond op televisie te zien was, hadden ze vast meer stemmen gehad. En dat geldt voor alle kleinere partijen.

Ik denk dat de mensen in het kieshokje, voor zover het zwevende kiezers zijn, nadenken over wie ze in de media gezien hebben. De anderen worden vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat de media niet zo veel invloed hebben op de verkiezingen. Het gaat volgens mij om het programma van een partij, en het campagne voeren. Maar of je dat nou via huis aan huis reclame doet of via de media, dat lijkt mij niet veel verschil te geven. Je moet alleen wat meer lezen om de informatie op te nemen.
13 jaar geleden
Voor mij heeft t geen enkel gevolg gehad. Toen het kabinet viel,was al meteen duidelijk op wie ik zou stemmen.Heb wel alle debatten gevolgd en ben één x gaan twijffelen maar dat is weer bijgetrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is niet iedereen. Volgens mij zijn er velen welke zich laten beinvloeden door de media.Als de media constant hetzelfde blijft propageren, zullen velen na enige tijd het overnemen en het als juist zien. En ja: jij bent niet iedereen, je staat waarschijnlijk wel met twee benen op de vloer. Ben er trots op, velen zijn meelopers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij als bijstandmoeder heb op de juiste paryij gestemd plus
heel veel zie maar naar rita verdonk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De invloed is best groot.
Mij viel op dat RTL erg op de rechtse tour is.
Ze publiek omroep wordt vaak als links georiënteerd genoemd