Als de VVD zou winnen wie is dan de verliezer?

Winst voor de VVD is verlies voor het CDA zegt men, maar is dat zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn tijdens deze verkiezingen meerdere winnaars en verliezers. Je moet eigenlijk kijken naar het verschil tussen zetels bij de vorige en deze verkiezingen. Dan zie je de winnaars en verliezers.

VVD, PVV en D66 komen naar alle waarschijnlijkheid als grote winnaars uit de bus.

Grote verliezers worden het CDA en de SP.

Ik vind de PvdA nou niet echt een verliezer te noemen deze verkiezingen. Ze leveren misschien een paar zeteltjes in en zouden op kleine afstand van de VVD kunnen eindigen. Maar ik noem dat niet verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de VVD zou winnen, betekent dat de VVD groter is als het CDA.
En dus is het CDA niet meer de grootste parij.
Dat zou een verlies betekenen voor het CDA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de peiling spant het er om wie de grootste partij gaat worden; vvd of pvda. Als de vvd de grootste wordt, is de pvda dus de verliezer.

Als je kijkt naar de uitslag van de vorige verkiezingen is het cda natuurlijk ook een verliezer als vvd grootste wordt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Inderdaad. Er is een grote verschuiving gaande van CDA naar VVD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de VVD zou winnen is de gewone man/vrouw de verliezer!