Wat is een goede reden om te gaan stemmen?

Het is niet verplicht, maar wat motiveert je om het te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

Als je echt gelooft dat wat ze zeggen tenminste 10% van wel klopt. Je moet niet gaan stemmen met gedachte dat alles wat belooft wordt meteen binnen 1 dag of 1 jaar zichtbaar. Gewoon kijken waar jij past en wie het meeste wat jou aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je hebt het recht & je bepaalt mee wie er de komende jaren het land regeren. Is dat niet voldoende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet gaat stemmen, dan geef je de politiek de frijheid
om te doen en laten wat zij zelf willen.
Stemmen is voor ons (burgers ) een manier om mee te
praten met de politiek, wat wij wel of niet willen.
Want niet de politiek in nederland is de baas , maar dat
zijn wij met ons allen.
Ik ga wel stemmen, en ik hoop heel veel Nederlanders,
het liefst 100%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat lijkt me nogal simpel: omdat het héél veel uitmaakt wat voor regering we krijgen: een linkse of een rechtse. Dat verschil zullen we merken op het gebeid van sociale voorzieningen, werkgelegenheid, wonen, onderwijs, gezondheidszorg, integratie , etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat het slechtste het minst kans heeft gekozen te worden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal eens !
Nee, we noemen geen namen !
Om jezelf later niet te verwijten dat je had kunnen meebeslissen....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat aan de hand daarvan de overheid word verdeeld. en het spannender tijdens de uitslagavond op tv als je op een van de clubs hebt gestemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als niemand zou stemmen is het afgelopen met de democratie, dan komt er een dictator aan de macht. Dat wordt dan iemand met belasting verlaging belooft. Na 5 jaar doet het leger een staatsgreep en komt er een generaal aan de macht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er geen slechte regering zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jouw stem medebepalend is voor het beleid van de komende jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet gaat stemmen, verspeel je het morele recht straks te zeuren over de Haagse kliek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bepaald mede het aankomende beleid de eerste 4 jaar,en je kan er over mee praten