Als de VVD haar planne ten uitvoer kan brengen, zal dan het aantal voedselbanken groeien?

Vanwege de enorme bezuinigingen op de uitkeringen?

Toegevoegd na 29 minuten:
planne = plannen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de vvd de kans krijgt haar plannen te verwezenlijken, zal het aantal voedselbanken eerder afnemen dan groeien omdat de vvd vindt dat minder voedselbanken een stimulans voor veel mensen betekent om werk te gaan zoeken.

De vvd tracht, liefst met steun van de arbeidende klasse, regeringsverantwoordelijkheid te krijgen om vervolgens die zelfde arbeidende klasse figuurlijk de nek om te draaien.

Natuurlijk ontstaat er door hun maatregelen wèl een grotere behoefte aan voedselbanken..maar òf ze daadwerkelijk komen..ik vrees van niet..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ton, jij moet gaan tonproaten ergens in Brabant, wat een totale kul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke min!! Wat een lariekoek!

Andere antwoorden (2)

Omdat de VVD niet alleen de regering zal vormen, maar dit samen zal doen met coalitie partners is dit nu nog onmogelijk om te zeggen, omdat als een coalitie gesmeed wordt er altijd vanuit een de coalitie partijen water bij de wijn gedaan moet worden.

Maar als je sec kijkt naar de plannen van de VVD zou het zeer goed mogelijk zijn dat een groot aantal mensen op of misschien zelfs wel onder de armoedegrens zal gaan leven.
Uiteraard is de VVD voornemens om mensen aan het werk te brengen en heel veel extra banen te realiseren, maar dan blijft nog de vraag of het reëel is dat al deze mensen kunnen gaan werken buiten het feit dat het aantal banen wat de VVD wil realiseren niet reëel is.
Zijn de mensen die nu een uitkering hebben, wel geschikt om te werken op de banen die de VVD voor ogen heeft?
Daarbij wanneer het een alleenstaande ongeschoolde ouder betreft, zal deze ouder niet meer betaald worden dan het minimumloon en om op bijstandsniveau te blijven zal deze ouder fulltime moeten gaan werken, maar zal deze ouder ook van dat salaris kinderopvang moeten betalen, wat er uiteindelijk voor zal zorgen dat hij/ zij veel minder overhoudt. Dus de kans dat deze afhankelijk wordt van een voedselbank zal groter worden.

Ja, voordat er allerlei commentaar komt, ik weet dat dit een redelijk zwart wit beeld is, maar helaas dat zijn de verkiezingsprogramma's ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te hopen dat dit gebeurt, want het alternatief is voor bepaalde groepen anders wellicht honger lijden of misschien wel erger. Een ander alternatief is het vluchten in de bedelstaf..maar helaas wil de VVD ook meer blauw op straat en bedelen is in ons land verboden..