Is Koning Willem IV Koning van Nederland of Koning er Nederlanders?

Hallo ik ben Nederlands staatsburger en ethnische Nederlander. Ik ga over ander half jaar in Canada studeren voor mijn master en ik ben niet van plan om terug te komen en ik wil uiteindelijk de Canadese nationaliteit aannemen en de Nederlandse nationaliteit ontzeggen.

Zal Koning Willem IV dan formeel mijn Koning blijven en ik zijn onderdaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Nederland heeft geen Koning WillemIV, nooit gehad trouwens.
De huidige Koning is Koning Willem-Alexander
Op 30 april 2013 volgde Koning Willem-Alexander zijn moeder op als Koning der Nederlanden.
Als iemand afstand doet van zijn Nederlandse Nationaliteit is hij geen Nederlands staatsburger meer, dus ook geen Nederlands onderdaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Allereerst: de koning heet Willem-Alexander en niet Willem IV.

Hij is koning van het Koninkrijk der Nederlanden, dat omvat meer dan alleen Nederland. Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten vormen het Koninkrijk der Nederlanden.

Als je geen deel meer uitmaakt van het volk dat woonachtig is in het Koninkrijk is Willem-Alexander je koning niet meer.
Computoon
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Een Nederlands staatsburger hoeft niet in Nederland te wonen.