ik wil graag in de 2e kamer, hoe kom je daarin?

ik wil al heel erg lang de politiek in, zou iemand mij tips kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
SentWierda
5 jaar geleden
Zelf een partij oprichten kan tot succes leiden.
Maar zorg er wel voor dat je over voldoende capaciteiten beschikt (opleiding, mensenkennis, politiek inzicht) en dat je mensen erbij betrekt die geschikt zijn voor een politieke functie.
MarBet
5 jaar geleden
Ben je al actief in de lokale politiek? Zou een goeie eerste stap kunnen zijn.

Het beste antwoord

Lid worden van een politieke partij en dan je best doen om door de partij verkiesbaar gesteld te worden.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dankje voor de tip

Andere antwoorden (1)

De politiek in gaan kan in principe iedereen,van laag tot hoog. Voor de ministerfuncties heb je wel een grondige kijk op zaken nodig,vaak gerelateerd aan de ervaring die je opdoet na je opleiding. Om simpel kamerlid te worden,kun je volstaan met een grote mond. een opleiding is dan niet vereist. bedenk wel dat je dan in de marge blijft zoals bv bij de PVV. Deze prediken allerlei verboden,terwijl ze zeggen een partij voor vrijheud te zijn. Je hoeft bji hun geen lid te zijn,je moet alleen auditie doen waarbij ze kijken hoe hard je kunt schreeuwen.