www.marktplaats.nl wellicht

uiteindelijk gaan ze allemaal naar destructie...

of verkopen aan de vijand... we hebben nu toch betere...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die blijven in gebruik en anders worden ze verscheept aan verkopers in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar een vliegtuigen kerkhof.. Meestal ergens in een woestijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom voel ik nou een "heropbouw-constructie" van het Iraakse of Afghaanse leger op komen???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Worden doorverkocht aan een "bevriende" natie.
In de basis functioneren ze namelijk nog prima.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 ...en wat een plezierig idee hè ...hergebruik van waardevolle materialen... ; P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wapensystemen vinden altijd gretig aftrek.
Veel bovenburen hier hebben het bij het rechte eind: die dingen worden gewoon weer doorverkocht. De meeste zitten nog lang niet aan hun maximale levensduur. Wél steeds dichter aan hun economische levensduur maar dat is niet meer dan een kwestie van begroten en keuzes maken.

Eén puntje daarbij nog, wanneer Nederland haar imposante vloot zou gaan verkopen zal zij (hangt ook een beetje van het kopende land af) de toestellen waarschijnlijk eerst een weinig "uitkleden". Sommige radar- en wapensystemen worden er dan simpelweg uitgesloopt om het aankopende land toch vooral niet al te veel in handen te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas heeft de Nederlandse krijgsmacht de gewoonte om veel 'oude' of 'in onbruik' geraakte spullen te vernietigen (zoals kort geleden met een hele reeks van luchtafweer geschutten, van zegge een miljoentje per stuk, is gebeurd). Het is ook goed mogelijk dat ze naar een 'minder bedeelde' afnemer gaat.