Waar kan ik dit vinden?

Ik weet totaal niet op wie ik wil stemmen volgende week en weet ook nauwelijks wat van de partijen. Heb al wel de test gedaan van de stemwijzer. Is er ook ergens een site waar alle standpunten van de partijen op een rijtje staan, zonder al te veel zoekwerk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

13 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de onderstaande website. Daarop kun je de partijprogramma's vergelijken (je kunt zelf kiezen welke onderwerpen en welke partijen je wilt vergelijken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je ook de stemmentracker eens doen, daarmee kun je je eigen standpunten vergelijken met het stemgedrag van partijen in de Tweede Kamer. "Terugkijkend kunt u zien welke standpunten de partijen in de afgelopen periode feitelijk hebben ingenomen. "

Ik vond het heel verhelderend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie link! Dat is juist één van de punten waar ik de kieswijzers met een korreltje zout neem: ze nemen de partijprogramma's als basis, maar nemen niet de ook belangrijke factor mee hoe een partij de afgelopen periode daadwerkelijk heeft gestemd. Dáár gaat het uiteindelijk om: niet welke mooie woorden in een programma staan, maar hoe een fractie haar kiezers werkelijk vertegenwoordigt als puntje bij paaltje komt.
Veel kieswijzers; veel campagne en propaganda; veel discussie ( zowel echt als fake`) op tv en in kranten.
Ook mijn partij is er niet bij. Ik wil de rijken niet rijker en de armen niet armer hebben! Ik wil geen toename van zowel kansarme nieuwkomers als orthodoxe islamieten. Geen ergere files, vollere steden.
En mijn stokpaardje`; weg met het koningshuis. Weg met de monarchie. Weg met de volstrekt overbodige oranjegraaiers....is al bij geen enkele partij actueel en in beeld. En dat zijn de grootste, smerigste (want door talloze lakeien beschermd) en rijkste harkers !!!!
Ja hoor: heel links Nederland beweert het met mij eens te zijn (kan ik aantonen met 2ekamermails) maar dat er thans even urgentere zaken dienen. En half rechts Nederland heeft ook argumenten om tenminste de absurde kosten te drukken ( schijnheilige lafaards...in werkelijkheid willen ze helemaal niet dat dit graaiend zooitje ongeregeld ook maar een greintje macht houdt..) .
Niemand durft de confrontatie (nog) aan!
Je ziet..er zijn meer mensen die hun keuze niet kunnen vinden.
Ik heb dit jaar alle partijen beloofd: wie het aandurft om afschaffing v.d. de monarchie in het programma op te nemen, krijgt mijn stem. (betekent automatisch een behoorlijk aantal) Maar helaas: men bleef hangen in vage toezeggingen.
Quit.
Maar het gemis aan stemkeuze blijft.