Heel in het begin : een scheut idealisme met wat ego. Later kicken ze op macht, ijdelheid en aanzien. (Behoudens een paar uitzonderingen in de schaduw van het parlement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een verbale eigenschap. Als iemand heel goed kan praten, dan trekken ze die de politiek in. Zo gaat dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Waarom zie ik dan in de lijsttrekkersdebatten mensen die dat niet goed beheersen?
De wens om gehoor te geven aan de noodzaak voor leiders. Als je zelf het idee hebt dat je het beter zou kunnen dan een ander, kan je twee dingen doen. Of je negeert het gevoel, of je besluit te laten zien dat jet het beter kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen scheppen er groot genoegen in om de 'publieke zaak' te dienen. Zij willen oprecht de maatschappij verbeteren. Er zijn natuurlijk altijd rotte appels, maar hoofdzakelijk is dat het motief.
13 jaar geleden
Dat de persoon beslissingen kan nemen of beïnvloeden.
Een bestuurlijke carrière wilt hebben.. Goede inkomst.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben verbaal heel vaardig, maar bang om politicus te worden.
Zij denken dat ze beter weten en beter kunnen dan anderen, daardoor heeft men de idee om de wereld te gaan verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze denken dat ze de wereld kunnen veranderen en helaas lukt dat niet vaak.
Belust op macht is ook iets om de politiek in te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is er fijner dan om zelf aan de knoppen te zitten en niet langer aan de zijlijn te klagen, maar echt invloed te hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen Nederland graag zien,zoals ze het in hun ogen willen

macht en salaris spelen ook een rol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politiek is een hectisch bedrijf, dat spreekt extreem extraverte mensen erg aan.