Wat wordt er met deze vraag bedoelt in e-visum aanvraag India?

Have you lived in at least two years in the country where you are applying visa?

Ik denk: 'heb je tenminste twee jaar gewoond in het land waarvandaan je de visumaanvraag doet?'. (Nederland dus)

Maar mijn vriend denkt dat hier bedoelt wordt: 'heb je tenminste twee jaar gewoond in het land waarvoor je de visumaanvraag doet?' (India dus).

Onze begrip van de engelse taal laat veel te wensen over. Maar ook die van de Indiase ambassade. Want die konden ons aan de telefoon niet verder helpen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Nederland dus. Heb dat formulier vaker ingevuld. Veel lastige vragen en ik moest zelf schriftelijke toestemming van mijn werkgever hebben dat ik naar india ging en dus mocht gaan van mijn werkgever.
tinus1969
6 jaar geleden
Ik vind dit overigens geen goede Engelse zin.
Antoni
6 jaar geleden
@Gertdem48, heb je de ambassade gevraagd na te gaan wat het precieze antwoord is? Krijg je nog een antwoord van de ambassade? Heb je daarover iets afgesproken met de ambassade? Ik vermoed dat men je daar (uiteindelijk) het beste kan helpen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De ambassade verwees me naar een Indiaas telefoonnummer. Hier kreeg je een keuzemenu te horen, in het Engels, maar met een dusdanig Indiaas accent dat ik het moeilijk kon volgen. Dus vandaar dat ik de vraag hier heb gesteld, bedankt voor al jullie reacties.
Antoni
6 jaar geleden
Dan kan je het beste de ambassade opnieuw om een antwoord vragen lijkt mij. Medewerkers van de ambassade zullen het keuzemenu beter kunnen verstaan dan jij, vermoed ik. Leg de ambassade dus je probleem met het Indiase telefoonnummer voor. Hopelijk vind je zo een oplossing.

Antwoorden (1)

Mijn interpretatie is de vraag of je minimaal 2 jaar woont in het land waarvandaan je de aanvraag doet (Nederland dus)