Klopt het dat de rakketten die Noord-Korea dreigt te gebruiken geleverd zijn door de Amerikanen?

Het kwam langs op FB, ik weet niet of ik het kan geloven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Gebruik je gezonde verstand !
Wat denk je zelf ? Nog afgezien van alle rakettesten... die zouden niet nodig zijn wanneer Amerika kant-en-klare modelletjes zouden leveren.

Antwoorden (1)

Nee.
Het is wel zo dat sommige componenten in westerse landen zijn vervaardigd en door Chinese bedrijven aan Noord-Korea geleverd zijn.

De huidige Kwangmyongsong-4 is een verder ontwikkelde versie van De Taepodong-2.
Deze raket is ontwikkeld uit de Russische Scud, die weer op zijn beurt is afgeleid van de Duitse V-2.
SimonV