Jawel alleen het laatste punt niet

- Betaalbare huur- en koopwoningen voor jongeren en starters.
- Kantoorpanden die twee jaar leeg staan worden geschikt gemaakt voor studentenwoningen.
- Voor huizen tot 300.000 euro krijg je hypotheekrenteaftrek. Daarboven schaffen we het geleidelijk af.
- Betaalbaar openbaar vervoer.
- Meer openbaar vervoer in de avond en nacht.
- Jongeren zijn de sleutel tot succesvolle integratie
- Geen bonussen meer voor banken die staatssteun ontvangen.
- Tijdelijke uitkeringen zijn prima, maar met als doel om snel weer aan het werk te gaan.
- Softdrugs legaal maken!
- Joint Strike Fighter NIET aanschaffen
- AOW- leeftijd verhogen naar 68 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is idd jmmr :( +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van dat punt zullen ze zelf nog wel spijt krijgen wanneer ze zelf die leeftijd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien op vrijwillige basis, iet iedereen hoeft uitgeblust te zijn als hij 68 is en sommige kwijnen weg als ze geen functie meer bekleden in de maatschappij.
Maar barcelonaman n vraagje aan jo hoe zoude jeigd denken over toetrdeng van turkijke tot de EU (heb ik totaal geen zicht op, ik ken teveel tukrse jongeren persoonlijk en die willen het allemaal wel, maar hoe denken de nederlandse jongeren er over? Ben jij nog een jongere (als ik vragen mag, niet dat ik naar je leeftijd op zoek ben of zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
janine je bent zelf 25,en je kon lezen in mijn profiel dat ik 43 ben,maar wat je als eerste zei klopt wel eigenlijk,slechts 1 op de 10 op ons werk haalt de 68,zeker 6 van de 10 halen nog eens de 65 niet, over turkije,de turken willen wel,maar de autochtonen zijn er fel op tegen,ze zien het als een standard moslimland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het eigenlijk nog niet eens echt is (een standaard moslimland) de Turken in Turkije zijn veel moderneren van hun nakomelingen in Nederland.
Maar persoonlijk ben ik tegen Turkije bij de EU (eigenlijk ben ik sowieso tegen de EU maar goed...) dit omdat met het huidige systeem Turkije heel veel macht krijgt binnen de EU omdat ze zoveel inwoners hebben en daar zit ik niet op te wachten. En ze liggen ook nog eens niet geheel in het continent Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Betaalbare huur- en koopwoningen voor jongeren en starters. Mee eens maar als er vraag is komt het aanbod vanzelf. - Kantoorpanden die twee jaar leeg staan worden geschikt gemaakt voor studentenwoningen.
Niet mee eens, het nieuwe kraken? - Voor huizen tot 300.000 euro krijg je hypotheekrenteaftrek. Daarboven schaffen we het geleidelijk af. Alle hypotheekrenteaftrek afschaffen niet alleen voor de rijken. Waarom moeten we meebetalen aan het bezit van een ander? - Betaalbaar openbaar vervoer.
Onzin wie gebruikt betaald. Dus niet van de belasting het geld moet toch ergens vandaan komen. - Meer openbaar vervoer in de avond en nacht.
Als er voldoende vraag is komt het aanbod vanzelf. - Jongeren zijn de sleutel tot succesvolle integratie
Ohw? - Geen bonussen meer voor banken die staatssteun ontvangen.
Mee eens zolang ze staatssteun ontvangen. - Tijdelijke uitkeringen zijn prima, maar met als doel om snel weer aan het werk te gaan.
Ligt aan de situatie daarom geen mening. - Softdrugs legaal maken!
Mee eens en harddrugs ook legaal maken. -Joint Strike Fighter NIET aanschaffen
Mee eens - AOW- leeftijd verhogen naar 68 jaar
Nee, we betalen al 52% inkomstenbelasting mogen we daar zelf niet van genieten? Ik heb geen vertrouwen in een partij die door "opdrachtjes" wordt samengesteld, maar we leven in een democratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@barcelona die gegevens zijn van een vriendin dus dat klopt niet helemaal en van doe leeftijd dat was een foutje heb ik niet naar gekene want meestal staat er niks. srry
Bedankt ook voor je uitleg over Turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"- Meer openbaar vervoer in de avond en nacht.
Als er voldoende vraag is komt het aanbod vanzelf." Dit ideaal van de marktwerking gaat helaas vaak niet op. Bedrijven zijn niet altijd gebaat bij nieuwe initiatieven. Zeker met behoudende personen aan het roer kan het heel lang duren eer een initiatief praktijk wordt. Daarbij is het niet altijd aan de vervoerders om daar het initiatief in te nemen. De bus maatschappijen worden bijvoorbeeld niet zelf direct door de klant betaalt maar door een nationaal systeem van strippenkaarten, chip kaarten en belastingen waarmee de vervoerders worden betaald om hun dienstregelingen uit te voeren. Op die manier kan ook een verlieslijdende lijn gehandhaafd worden en zo meer afgelegen dorpen/streken in verbinding houden. Vooral voor schoolgaande kinderen is dit belangrijk. De NS is zelfs nog veel eigenwijzer. Dit bedrijf heeft zelfs aangegeven geen intercity's meer te willen laten stoppen op station Best (dit was een tijdelijk initiatief ivm de doorstroming naar Eindhoven Airport) ongeacht of overheden bereid zijn daar voor extra te betalen en het succes van de proef.
tsja het is een impuls, maar maar het is niet zo dat jongeren nog geen platvorm hebben. alle partijen hebben zo'n beetje een jongeren afdeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klint heel goed!
Vooral doorgaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al ben ik het niet altijd met het programma eens, elk initiatief van/voor jongeren juich ik toe. Je kunt wel eens je neus stoten, maar daar leer je dan ook weer van.
13 jaar geleden
In eerste aanleg absoluut. Immers de jongeren vertegenwoordigen een niet geringe groep in aantal maar zeker ook in belangrijkheid. Hoe eerder (er zijn grenzen)we onze opkomende generaties voorbereiden op de steeds complexer wordende wereld in al zijn facetten hoe beter , dan zullen we er ook voor moeten zorgen dat al deze facetten voor die groep beschikbaar zijn en toegangkelijk. In een constitutionele monarchie moet elke groep een stem krijgen. De mate waarin zal dan democratisch bepaald worden.
Jongeren hebben vaak nieuwe ideeën die voor komen uit oude waarden en opvattingen.
Jongeren die zich nu al bezig houden met politiek zullen beter beslagen ten ijs kunnen komen.
de jongeren zullen straks het roer over moeten nemen.
Het goede is dat je in deze overgangsfase alles goede dingen van dejeugd k u n t gebruiken maar dat je zelf kunt selecteren. In die situatie heb je dus hetbeste van beide. De kennis en ervaring van de oudere generatie samen met de frisse nieuwe blik van de jongere generatie
Ik denk voor die fase de meest gunstige verhouding
Er zal wel voor moeten worden gezorgd dat ook die groep qua samenstelling een eerlijke weerspiegeling is van de maatschappij, dus niet alleen jongeren maar homosexuele jongeren, gehandicapte jongeren (of een bertegenwoordiging, allochtone jongeren, om te voorkomen dat ze later wanneer ze groot zijn zich achtergesteld gaan voelen enz.
Zo eerlijk mogelijk de oudjes kunnen nog wat na genieten
en dan kunnen de jongeren de taak zinnig voortzetten en ook weer nieuwe jongeren bij deze uitdagende taak helpen.
Zij kunne het debatteren bijvoorbeeld oefen met thema`s die hen specifiek aangaan (studiebeurs, ov jaarkaart etc.)
De kennis die ze daarbij op doen kan in de toekomst weer goed van paskomen in debatten met de jongere van dan. Het zijn dan ervaringsdeskundige geworden en daar kun je, er jong òf oud, nooit te veel van hebben.
Op die manier kan een klein landje als het onze, mondiaal van grote betekenis blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoop dat ze geen stemmen krijgen. Ik heb niets tegen jongeren, maar heb ook geen vertrouwen in ze, wel in hun inbreng in een bepaalde partij, maar niet als zelfstandige partij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe meer keuze hoe beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je leest wie het zijn dan zijn ze nergens goed voor. Iedereen is wel een dronken geweest of te ver gegaan in z'n studententijd.
Doe dat en "grow up".

Daarna, met wat levenservaring mag je meelullen. Niet als dronken, geile, egoistische overjarige puber met nul resultaat en nul bijdrage aan deze samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut. Jongeren zijn de toekomst.

Toegevoegd na 55 seconden:
Maar misschien is het beter als ze in de bestaande politieke partijen hun trom roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt te bezien. De echt grote problemen zijn geen specifieke jongeren issues, en ook geen zaken waarover alle jongeren hetzelfde zullen denken.
Hoe kom je tot een gemeenschappelijk jongerenstandpunt over klimaatverandering en economische crisis?