Waar vind ik beelden van de onderhandelingen vlak voor de eerste Golfoorlog?

In de zomer van 1990 werden onderhandelingen gevoerd in Jeddah, in een laatste poging om een oorlog te vermijden. Die onderhandelingen mislukten, waarna de Golfoorlog onvermijdelijk was.

Ik heb ooit het verhaal gehoord dat de voorzitter van deze onderhandelingen naar buiten kwam om het resultaat aan de verzamelde pers te melden. Hij begon zijn verhaal met het woord "Unfortunately, ...".

Klopt dit verhaal? Zo ja, waar vind ik de betreffende beelden?

Toegevoegd na 2 minuten:

Toelichting:
Dit verhaal werd gebruikt om aan te geven dat je als kleine belegger geen enkele kans maakt tegen de "grote jongens". Toen bekend werd dat er oorlog zou komen, stortten de aandelenbeurzen in. Achteraf is getimed wanneer de koersen instortten. Dat bleek te zijn gebeurd bij de 'F' van "Unfortunately, ...". Daar kun je als kleine particuliere belegger natuurlijk nooit tegenop.

Antwoorden (1)

Om beelden van de onderhandelingen vlak voor de eerste Golfoorlog te vinden, kun je het beste zoeken op websites zoals YouTube, Google Afbeeldingen en Getty Images. Je kunt ook kijken naar documentaires over de eerste Golfoorlog, waarin vaak beelden van de onderhandelingen worden getoond.
Bronnen:
een maand geleden