Er waren nog meer dan drie kandidaten in de race. Alleen voor hen was het moeilijk om (in alle staten) op het stembiljet te komen. Daardoor hadden zij in de praktijk vrijwel geen kans op het presidentsschap.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_presidentsverkiezingen_2016#Presidentskandidaten vind je daarover:

"Namens de Libertarische Partij werden de voormalig Republikeinen Gary Johnson als presidentskandidaat en Bill Weld als vicepresidentskandidaat genomineerd. De Groene Partij nomineerde Jill Stein als presidentskandidaat en Ajamu Baraka als vicepresidentskandidaat.

Naast deze vier grote partijen nemen nog 25 onafhankelijke kandidaten deel aan de verkiezing met one-issue partijen of kleinschalige partijen. Doorgaans spelen zij geen rol van betekenis. Voorbeelden van dergelijke kandidaten zijn Darren Castle voor de Constitution Party, James Hedges voor de Prohibition Party en Dan Vacek voor de Legal Marijuana Now Party. Deze kandidaten staan niet in alle Amerikaanse staten op het stembiljet, maar kunnen wel in de meeste staten als 'write-in' kandidaat worden gekozen. Men schrijft dan op het stembiljet de naam van hun favoriete kandidaat in plaats van één van de geprinte kandidaten te kiezen."

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens gegevens op https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2016 is 4,9% van de uitgebrachte stemmen niet uitgebracht op Clinton (47,8%) of Trump (47,3%). Johnson kreeg van de in totaal 131,7 miljoen uitgebrachte stemmen 4,1 miljoen stemmen, Stein kreeg 1,2 miljoen stemmen.
Antoni
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Lees in plaats van "presidentsschap" "presidentschap".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En een aantal stemmen (zo'n 15.000) gingen naar Harambe, de dode gorilla.