Waarom is de berichtgeving in de kwestie-Wolfsen zo onzorgvuldig?

Diverse media spreken vaak hun eigen berichtgeving tegen. De Telegraaf schuift de zwarte piet van de burgemeester, naar de journalist, naar de uitgever en weer terug. Het lijkt wel alsof ze er een stagiair op hebben gezet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zelf veel ervaring hoe journalisten omgaan met nieuws. Sommige journo's kan het geen zier schelen of wat ze schrijven waar is, als ze maar de primeur hebben.

Kranten als de Telegraaf zijn alleen gericht op sensatieverkoop en maken van 1 item zelfs 3 x nieuws:
1. ze brengen een foutief bericht
2. slachtoffer ontkent dit
3. ze "onthullen" de waarheid

Wat natuurlijk meespeelt is:
- Vanwege de run om de eerste te zijn komt zorgvuldig checken en het principe wederhoor in het gedrang
- de wolven huilen elkaar na: "zij hebben dat nieuws, waarom hebben wij dat niet?"

Als je een tijdje met journalisten omgaat word je best moedeloos. Ik dacht altijd dat journalist een edel beroep was, maar ben daar flink op terug gekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben geen vriend van de Telegraaf, maar dit artikel laat toch wel de geluiden van de partijen in kwestie horen, zonder dat er nu direct een standpunt wordt ingenomen: