als de grote economieen problemen krijgen. Dat zijn dan Frankrijk, Duitsland en Italie, want de rest doet er veel minder toe. De economie van Griekenland is veel kleiner dan die van Nederland, dus zelfs als al hun geld verdwijnt, "kost" dat nog maar iets van 10% voor de hele eurozone, meer kan het gewoon niet worden.

Maar eigenlijk is de Euro nu al in gevaar. Of eigenlijk altijd wel, maar nu is er wel een heel concrete dreiging.... En Griekenland moet er niet al te makkelijk mee weg komen, anders is de Euro echt in gevaar, samen met haar geloofwaardigheid en draagkracht binnen heel Europa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De economie is heel afhankelijk van sentimenten. Eigen veel afhankelijker van sentimenten dan werkelijke economische waarden. Dus is mijn antwoord: Als de wereld haar geloof verliest in deze munt.
14 jaar geleden
Als we meer en meer landen financieel gaan ondersteunen. Nu griekenland,dadelijk spanje en portugal. En wat volgt dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is wel erg, er zijn steeds paniekzaaiers en profiteurs die van een tijdsmoment gebruik maken om, voor eigen profijt, er niet voor terugdeinzen ons financïeel bestel te laten wankelen! Het is eigen aan die geldverkopers dat ze, bij het minste gerucht of voorval, een kans proberen te maken om hun portefeuille te vullen. Ook met uw spaarcentjes verrijken ze zich. Daarna komen de herstelplannen en moeten we nog eens inleveren.