Waar houden mensen in Europa het meeste NETTO over van een uitkering?

Veelal wordt gedaan of Nederland een paradijs is met hoge uitkeringen.
Maar wat blijft er van een uitkering over na aftrek van de vaste lasten. Huur , energie , zorgverzekering etc.
Zaken die je moet betalen.
Wat blijft er netto over?

Ik las in de Telegraaf dat Italianen een voorbeeld voor de Nederlanders zou moeten zijn.Op de een of andere manier beschikken zij over meer geld ,dan de Nederlander die op een uitkering aangewezen is.

In Duitsland wordt de volledige huur , energie , en
zorgverzekering betaald door de overheid.

Tevens is de kinderbijslag vele malen hoger dan in Nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het gras bij de buren lijkt altijd groener.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook op het van Heekplein geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope, ik stond pontificaal vooraan op de A1 bij het eerste viaduct op twents grondgebied :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat was Theo Janssen die uit de bus sprong :) Knap dat jij op de tv nog iemand hebt herkend. Het was nu niet bepaald alsof ik daar als enige stond :)

Antwoorden (1)

Ik maak even een grove berekening:

Gezin met twee kinderen onder de 18 jaar.

Huur 250,- (incl. huurtoeslag)
Energiekosten 200,-
Ziektekosten 200,-
Verzekeringen 80,-

Je zit al gauw op 750,- vaste lasten per gezin en daar zit niet eens telefoon, eventueel auto etc. bij. Een uitkering voor een gezin ligt rond de 1850,- netto p.m.

Deze mensen moeten natuurlijk nog eten en zich kleden. De kinderen kosten ook geld, dus reken maar uit. Veel houden ze echt niet over. Sterker nog, ik denk dat ze eigenlijk structureel tekort komen.