wordt bij het berekenen van de opkomstpercentage rekening gehouden met Nederlanders die in het buitenland wonen?

Deze Nederlanders hebben namelijk wel degelijk stemrecht. Indien zij deze niet uitoefenen is dat tenslotte ook een no show...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Ja alle kiesgerechtigde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naar Nederland komen of machtigen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nou ik MrTomaat ik las daar vanmiddag een artikel over op nu.nl
Ze kunnen hun stem opsturen naar de ambassade. Of zo iets. Zal ff kijken of ik die terug kan vinden. Ging om bijna 10.000 stemmen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Hebbes http://www.nu.nl/associatieverdrag-oekraine/4242039/al-10000-briefstemmen-referendum.html

Antwoorden (1)

Ja, 100% is Nederlanders die mogen kiezen. En altijd zal een deel van de Nederlanders in het buitenland verblijven. Nu weet ik de percentage voor Nederland niet, maar het schijnt dat permanent 6 % van de mensen met een Turks paspoort buiten Turkije zijn. Meestal maakt het niet uit dat een kleine percentage van de kiezers in buitenland is en niet kan kiezen, maar sommige landen maken er veel werk van om iedereen te kunnen laten kiezen. Vooral Rusland doet er veel aan om iedereen te laten kiezen. Waar iemand zich ook bevind op aarde of buiten de aarde elke Rus kan stemmen hoeveel het ook kost.