waar gaat het boetegeld heen wat volkswagen moet betalen?

Ik hoor overal op het nieuws over boetes die vw moet betalen maar niet aan wie. Waarschijnlijk komt het geld niet bij waar het echt naar toe zou moeten, de gedupeerden, maar waar wel dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan heel divers zijn . Van de staat Californië tot een regio provincie / een County/ net wie het proces begint ./in de USA / Ook gedupeerde bedrijven en particulieren kunnen zich in Europa zeg vereveningen en een schade vergoeding eisen . of in Nederland zou de overheid ook kunnen zeggen hé vw je hebt op oneigenlijke gronden ( niet juiste waarden ) en bewuste misleiding korting gekregen op de heffingen . Maar de overheid kan ook iedere bezitter van een sjoemel VW een na aanslag geven . Europa kan een boete op leggen en dat geld gaat naar de centrale euro bak . Het meeste geld gaat naar de grote advocaten kantoren nu dus al dit zijn miljoenen klussen voor hen . In Nederland heeft Pon heus al een geraadpleegd om namens hen met ministerie te onderhandelen . Want Pon in Nederland is de importeur en die is eigenlijk in Nederland aansprakelijk . Zeker richting consument maar mogelijk ook richting overheid . Maar simpel boetes komen bij de overheid terecht maar schade claims bij bedrijven of particulieren die een claim hebben ingediend geen claim geen schade vergoeding ( meestal ) Dit gaat nog jaren duren niemand heeft de wil dit snel te doen . Zeker in Europa de auto industrie heeft de sterkste lobby in Brussel die bepaalden de regels en de politiek de randvoorwaarden . Iedereen wist er van het test team tot t/m de eurocommissaris . Of had er van af kunnen weten in Nederland schreven de autobladen er al jaren ( heel voorzichtig ) over . Want ja VW ( ook de andere merken ) is ook een grote adverteerder .