wat zijn de gevolgen als je je niet kunt inschrijven op het adres waar je tijdelijk woont?

Ik kom zelf uit twente maar per begin januari heb ik een baan in Den Haag elke dag op en neer gaat m niet worden nu heb ik een kamer gevonden in Maassluis maar kan me niet inschrijven op dat adres. Ik kan wel ingeschreven blijven op het adres van mn pa (waar ik nu nog woon) zou dat een probleem kunnen opleveren?! het is tijdelijk zodra ik vast contract krijg wil ik ook gaan kijken voor een apartementje in den haag waar ik me uiteraard wel gewoon kan inschrijven

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Dan kun je een boete krijgen. Je bent verplicht om binnen 5 dagen na de dag van verhuizing dit door te geven aan de nieuwe gemeente.

Problemen kunnen ook ontstaan met de huurtoeslag en studiefinanciering.

Toegevoegd na 5 minuten:
De boete is max eur 325.-.
Computoon
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
... en na het betalen van de boete moet men zich alsnog correct inschrijven.
Je zou kunnen overwegen een briefadres aan te vragen, dan ben je geen medebewoner in zin der wet en toch heb je een adres
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Vraagsteller heeft wel een woonadres. Dat de verhuurder niet wil dat hij zich daar inschrijft -waarschijnlijk om dubieuze redenen- is een ander geval. Briefadres is (zoals je bron ook aangeeft) voor mensen ZONDER woonadres (denk aan "zwervers") of voor hen die bijv. in een zorginstelling of gevangenis verblijven.
Dit is gewoon wettelijk toegestaan! Je woon/postadres blijft gewoon bij je ouders! Het is toegestaan dat je ergens anders een kamer huurt, het enige war de verhuurder zou moeten doen is de inkomsten daarover opgeven bij zijn inkomen. Maar dat is jou probleem niet! Verder heb je geen rechten op eventuele plaatselijke voorzieningen! Je hebt een baan en verdiend je salaris waar gewoon alle wettelijke lasten over betaalt worden, verder heb je geen subsidies of dergelijke dus is er niets aan de hand. Het enige is als je bij je ouders ingeschreven staat en zij zouden een inkomen hebben van bv de AOW of bijstandsuitkering jouw inkomen bij hun wordt opgeteld. Dan is er een kans dat op hun inkomen wordt gekort. Dit geld niet als je ouders een dergelijk inkomen niet hebben. Let op, er bestaat zelfs een mogelijkheid om de kosten die jij maakt om die kamer te huren op te geven aan de belasting er zou dat een teruggave van een stukje loonbelasting kunnen plaatsvinden. Even bij een belasting consulent navragen en je weet precies hoe het is. Moet wel de verhuurder opgeven dat hij van jou inkomsten heeft.