Oorspronkelijk was het koningsschap alleen erfelijk in mannelijke lijn, volgens semi-salische erfopvolging. Dat alleen een man de Koning kan opvolgen, is in Nederland al een hele tijd afgeschaft, maar de titel volgens de grondwet is nooit aangepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat Nederland een koninkrijk is.
en een koninkrijk wordt door een koning geleid.
maar omdat het een vrouw is spreken we haar aan het koningin