Wat voor consequenties gaat een rechtse regering zoals een coaltie tussen de pvv ,vvd hebben?

Voor bijvoorbeeld de zorg en de uitkeringen.

En krijgen de moslims het dan echt zo moeilijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

An sich zou dat best nog wel eens mee kunnen vallen.
Het nederlandse systeem laat namelijk GEEN ENKELE partij, en ook geen coalitie, het helemaal alleen voor het zeggen hebben. Je hebt altijd te maken met de oppositie en de eerste kamer.
Daarnaast wordt de soep nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend, zeker niet in de politiek. Wat tijdens verkiezingen geroepen wordt, positief of negatief, moet altijd met een flink emmertje zout genomen worden, omdat er tussen wens en praktijk nogal wat obstakels op de weg zijn, die directe uitvoering van de meeste plannen nogal gecompliceerd maken.
En laten we wel wezen, op het gebied van zorg, uitkeringen en integratie MOETEN ook verschillende dingen gewoon gebeuren / veranderen. Tot nu toe heeft er niet een coalitie / regering veel van gebakken, dus laten we ook andere overwegingen niet al te snel van tafel vegen. Wie weet komen er nog hele mooie dingen uit. Juist ook omdat een PVV bijvoorbeeld het echt niet in zijn eentje voor het zeggen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is niet te beantwoorden. Dat hangt van een heleboel zaken af die nu nog niet bekend zijn. Bijvoorbeeld de uitslag van de verkiezingen. Welke partij wordt de grootste, hoe ziet het regeerakkoord eruit. Kortom, deze vraag is alleen te beantwoorden door te speculeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou alles wat scheefgegroeid is weer een beetje rechtgezet worden. Je hebt gezien wat Wilders wil en laat ik je zeggen dat het niet slecht is. (De VVD die bijna op de zelfde lijn zit is ook goed.)
Zoals alle leuke speeltjes en subsidietjes van het linkse gedoe afschaffen, alle geld over de balk smijterijen moeten afgelopen zijn, aan binnen en buitenland en Europa.En wat zorg betreft is Geert een van de beste Lees nou het partij program eens en stop met demoniseren.
En nu komt het. ER IS NOG NIET EEN GOEDE MOSLIM DIE IETS TE VREZEN HEEFT VAN GEERT WILDERS. De moslims die zich aan de Nederlandse normen houden, zijn voor hem als andere Nederlanders. Alleen de troep wil hij aanpakken. En hij wil een rem op de mensen die naar Nederland komen vanuit moslimlanden, nou en wat is daar mis mee, zoals onze Pim al zei, VOL IS VOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moslims kunnen het nooit moeilijk krijgen hier. Er is volgens de grondwet vrijheid van godsdienst. En iedereen kan gewoon zijn geloof belijden. Ik hoor ook nooit over boeddisten of soefisten of christenen of atheisten of socialisten of hindoes, of wat dan ook, dat ze het in Nederland onder welke regering dan ook moeilijk hebben.

In Nederland heerst wel een doemaargewoon klimaat. Als moslims menen dat ze zichzelf als moslim in de kijkert moeten werken, hetzij positief, hetzij negatief, dan wordt in Nederland de kop eraf gemaaid (alles heel beschaafd). Zoals met iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.
Het klimaat houdt hier niet van agressie en zichzelf willen verheffen. Hier houden we(zo gemiddeld genomen) van respect in nevenschikking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zorg wordt uitgekleed
500 euro eigen risico zorgpremie
Wachtlijsten voor laagbetaalden
Buitenlanders (met een kleur) worden niet meer toegelaten
Laagste belastingtarief, waar mensen met een laag inkomen onder vallen, gaat fors omhoog.
Ontwikkelingssamenwerking krijgt 0 euro
Er dreigt dan een politiestaat
AOW op termijn naar 70 jaar.
Ontslagbescherming afgeschaft.
Minimumloon afgeschaft.

Kortom, we gaan terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV is op ecomisch gebied net als de VVD. Vooral mensen die al een karig leven hebben krijgen het nog meer te verduren. De moslims hebben het nu al moeilijk en krijgen het nog moeilijker. Op een rechtse regering zitten we niet te wachten, het zal ook niet gebeuren want Job Cohen gaat premier worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God verhoedde het!