MH17: zijn er in het verleden niet ook passagiersvliegtuigen uit de lucht geschoten, wanneer dan en hoe?

ik denk niet aan Lockerbie die terroristische aanslag ken ik wel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_neergehaalde_vliegtuigen_in_de_burgerluchtvaart
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Freekfluweel, ik zie nu je reactie. Waarom geef je zoiets niet gewoon als antwoord?

Het beste antwoord

Er zijn sinds 1950 ongeveer 24 burgerluchtvaart toestellen neergehaald die bewezen schietincidenten zijn. Daarnaast zijn er nog een aantal vermoedelijke incidenten. De wiki link geeft de lijst.