De aanvankelijke naam van het Witte Huis was het Executive Mansion.
Tijdens de oorlog van 1812 lukte het de Engelsen om de gloednieuwe stad Washington in te nemen. Uit wraak staken de Engelse troepen onder David Milne de gebouwen in Washington in brand. Dit gebeurde in de nacht van 24 op 25 augustus 1814.
De legende is dat het pand overleefde en opnieuw geverfd moest worden om de brandplekken te verbergen. Gekozen zou zijn voor de kleur wit, waarna het pand zijn nieuwe naam kreeg. Aangezien het eerste bewijs voor de term 'Het Witte Huis' reeds stamt uit 1811, is het onwaarschijnlijk dat dit pas de eerste keer was dat het huis witgeschilderd werd. Pas in 1901 werd de naam Witte Huis officieel.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Knippen en plakken uit wikipedia. Zet dan ook de bron erbij.
SimonV
8 jaar geleden
Dat heb ik gedaan, misschien niet snel genoeg?

Andere antwoorden (1)

De Engelsen hadden bij de opstand het gebouw in 1814 in brand gestoken. Om de roetschade te verbergen werd het gebouw wit geverfd en kreeg het de bijnaam "Witte Huis". Oorspronkelijk heette het Executive Mansion.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Het is mooi dat je het verhaal in eigen woorden probeert samen te vatten, maar je mist zo toch een stuk. Je antwoord betreft een legende: "De legende is dat het pand overleefde en opnieuw geverfd moest worden om de brandplekken te verbergen. Gekozen zou zijn voor de kleur wit, waarna het pand zijn nieuwe naam kreeg. Aangezien het eerste bewijs voor de term ‘Het Witte Huis’ reeds stamt uit 1811, is het onwaarschijnlijk dat dit pas de eerste keer was dat het huis witgeschilderd werd. Pas in 1901 werd de naam Witte Huis officieel."