Hoe kun je Ajax en Feijenoord suporters zonder en cent belasting er aan kwijt te raken in één stadion krijgen? Utopie ?

Waarom denkt de overheid niet beter aan onze belastingcenten en wil het bij evenementen altijd maar over de balk gooien. Zoek daar ook maar een sponsor voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ik ben bang dat dat niet meer mogelijk is in deze tijd.
Zelfs de verkeersregelaars,kosten al geld.
Dan blijft er maar een optie over,spelen zonder de bezoekende fans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke het begint bij voetbal,maar rondom andere evenementen is net zo vaak politie nodig.voorbeelden:tt van assen,niet alleen voor vechtpartijen diefstallen,tevens het racen in gevaar brengen van andere weggebruikers door"'sportieve""motorrijders"'Grote openluchtconcerten,ook daar gebeurd maar zat..Alleen klagen over kosten bij voetbal is nu eenmaal een hype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al met al leveren zulke wedstrijden meer op dan dat het kost,(50.000 mensen in stadion kopen minimaal gemiddeld 5 consumpties daarover wordt belasting betaald,entreekaarten wordt belasting over betaald,treinen die een keer vol komen ipv half leeg weer extra inkomsten zowel bij ns als bij belastingbetaler.veel verkeer uit heel nederland,tanken weer veel extra belastinggeld wat anders niet geind had geweest)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De suporters kunnen wel bijelkaar in het stadion, het gaat om (een kleine groep) anti-suporters. Een echte suporter zal zijn club niet schade toebrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de kosten te laten betalen door degene die dat naar mijn mening hoort te doen en dat is door de clubs en de knvb. Terwijl spelers miljoenen verdienen, kunnen Henk en Ingrid opdraaien voor de kosten. Nog afgezien van de kosten zal de tijd die een agent bij wedstrijden aanwezig is, later compenseren op een moment dat er bij een burger wordt ingebroken. En juist dan zijn ze dus net niet beschikbaar. Dus we worden financieel gepakt en het tast onze veiligheid aan.
paulus811
14 jaar geleden
Zoals het nu gaat is het voorlopig een utopie. Ik blijf positief en ooit, als er aangepakt gaat worden zoals in ons omringende landen, waar ook altijd rottigheid WAS.
Nadat daar is ingegrepen door maatregelen tegen de vaste hooligankern ( die is overigens grotendeels bekend) gaat het daar goed. Waarom zou dat in dit land ook niet kunnen? Wij zijn echt niet crimineler en dwarser dan de Britten, die stonden er altijd bekend om toch?
Pas als er een stok achter de deur staat voor de politie en het clubbestuur, als ze dus écht MOGEN bestraffen cq. ingrijpen om te voorkomen, dan is het bij ons ook mogelijk.
amc
14 jaar geleden
De hele geldkwestie is een zaak van prioriteiten. Ze vertegenwoordiger zou roepen, bespaar maar manuren op de flitssmurven die het verkeer onnodig stagneren zodat het verkeer weer goed kan doorstromen )goed voor de economie' weer een ander zou zeggen, laat die hoge bazen bij justitie en in de politiek maar eens ophouden met zich wezenloos te declareren en zich suf te graaien in de grote pot.
En zo heeft ieder wel een reden.
Zelf boeid mij voetbal niet zo mede om al het geweld er om heen door een paar raddraaiers die door gebrek aan opvoeding dergelijke rottigheid uithalen.
Ik heb wel eens zitten denken de voetbalprijs dusdanig aan te passen dat het voor de raddraaiers niet meer op te brengen,maar jou iedee is ook zelfregulerend. Door te eisen van de clubs dat ze opdraaien voor de kosten van de veiligheid zal de prijs ook wel stijgen.
Het afschaffen van het voetbal heeft geen zin want dan zal men zich wel op een ander massaevenement richten.
De heren voetbalsupporters waar ik het nu over heb, zouden eens moeten ophouden met zich zo aan te stellen, zodat een potje voetbal met alles er omheen, weer leuk kan zijn voor de hele familie.Ook streng optreden tegen hooligans, liftime stadionverbod, want iemad die voor zo veel mensen het plezier verziekt hoort niet op een dergelijk )sportevenement thuis.
En niet alleen stadionverbod, maar gewoon terreinverbod en dan nationaal. Kun je je bij een voetbalwedstrijd niet gedragen dan is het risico bovengemiddeld aanwezig dat je je ook tijdens een popconcert niet weet te gedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid, de ambtenaar, jouw buurman, denkt echt wel na of een maatregel om supporters in toom te houden noodzakelijk is. Daar denken duizenden ambtenaren serieus over na. Als jij denkt dat je het beter kunt of door deze vraag op dit forum uit te zetten, dat heb je geen realistisch beeld van hoe je maatschappelijke problemen kunt oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies zoals jij het voorstelt. De supporters van Ajax en Feijenoord samen in het stadion laten. Zonder ze als een kleuterklasje door de ME te laten begeleiden, en zonder gescheiden vakken, maar gezellig met z'n allen bij elkaar op 1 tribune.

Het zijn allemaal volwassen mensen... dat gaat best goed.
Mocht het toch uit de hand lopen; stadion op slot en de sleutel weggooien.