Wat zou er gebeuren met de mensenrechten als Turkije bij de Eu komt?

Er is al heel veel gaande over dit onterwerp in de politiek, maar als het zou gebeuren hebben we dan te vrezen voor de islam die steeds meer opschijft en mensenrechten zal onderdrukken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije is niet : Istanbul...Er is een gigantisch achterland, en de beelden ervan (als er een aardbeving was geweest, bijv) maken, dat ik me niet voor kan stellen, dat Turkije het al op kan brengen om aan te sluiten met de EU, en ik denk de komende 10 jaar nog niet.

Antwoorden (5)

Nee, er zijn allerlei mensenrechtenverdragen, zoals het Europees verdrag voor de rechten van de mens (EVRM). De rechten die daar instaan gelden ook voor Turkije. Turkije is verplicht zich aan te sluiten bij alle mensenrechtenverdragen van de EU. Ik denk daarom dat je het omgekeerde kunt verwachten. De mensenrechtensituatie in Turkije zal verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije zal de mensenrechtenverdragen moet accepteren dat is niet zo moeilijk. De vraag is alleen of Turkije nog wel bij de EU wil gezien de opstelling van Europa, zo heeft toenmalig Europarlementariër Camiel Eurlings alles uit de kast getrokken om te voorkomen dat Turkije EU lid werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije kan enkel toetreden tot de Unie wanneer het tot een democratisch bestel is gegroeid. Momenteel lijkt het de Mensenrechten inderdaad aan zijn laars te lappen, waardoor de onderhandelingen nog moeizamer verlopen dan het al liep. Daarenboven stevent het land ook op veel kritiek uit de lidstaten, met betrekking tot de scheiding van Kerk en Staat, mensenrechten en militair. De toetreding van Turkije zal dus zeker nog niet voor morgen zijn. Zoals het er nu naar uit ziet zal het nog 20 jaar duren vooraleer er van toetreding spraken kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zou niks gebeuren, want Turkije zou never het EU komen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kan Turkije volgens jou nooit toetreden tot de Unie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije staat te popelen om bij de EU te komen.
Ook Turken willen vooruit!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Istanbul schijnt al behoorlijk westers te zijn en meer steden. En daar bedoel ik vooral de situatie van vrouwen mee.
Gebeurt volgens mij niet veel vanwege hun geloof & regels