Alle landen die bij het IMF zijn aangesloten.
De grootste bijdrage komt/kwam van de Verenigde Staten, gevolgd door Duitsland en Frankrijk.
Het geld wordt geleend van de Amerikaanse centrale bank (Federal Reserve) tegen 0,25% interest en 3% rente die aan Griekenland worden doorberekend.

Toegevoegd na 1 uur:
Interest is uiteraard ook een rente. Het verschil in deze is dat de 0,25% direct in rekening wordt gebracht en de genoemde 3% wordt berekend over de leenperiode.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat is het verschil tussen interest en rente? Ik dacht dat dat twee woorden voor hetzelfde waren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed gevonden, om de een of andere reden kan ik je nu niet plussen, maar je houdt hem tegoed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryofiel
Je hebt gelijk, beide zijn rentes. Ik ga het antwoord aanpassen. @crea
Dank ;)
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik begrijp het nog steeds niet. Uit je toevoeging lees ik dat er toch een verschil is. Moet ik het zo zien dat de Grieken € 99,75 in handen krijgen maar dat ze dan een schuld hebben van € 100,00? Waarbij het verschil (€ 0,25) de interest van 0,25% is? En betalen ze over die schuld van € 100,00 3% rente per jaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Cryofiel
Exact :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu echt een plus, weer wat geleerd.