Ben ik strafbaar als ik informatie vergeet te vermelden als ik om een prijsindicatie vraag?

Voor school moeten we, als project, een gehele IT infrastructuur opzetten. Uiteraard is hier software en hardware voor nodig. Nu heb ik een bedrijf benaderd voor een vrijblijvende prijsindicatie (Dit staat ook op hun site, dat het vrijblijvend is), maar ik ben vergeten te melden dat ik een student ben en nadat ik een bericht terugkreeg, waarin stond dat ik de serverruimte specificaties moest doorgeven, heb ik verteld dat ik een student ben en eigenlijk alleen maar de prijsindicatie nodig had voor ons project en niet de intentie had om iets aan te schaffen.

Is dit strafbaar? Het klinkt wellicht een beetje dom, dat weet ik zelf ook wel, maar op de 1 of andere manier maak ik me hier wel zorgen om.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft je inderdaad, zoals Monaliza al zegt, zeker geen zorgen te maken. En domme vragen bestaan niet ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je niet vertelt dat je het namens de Koning vraagt, is er niks aan de hand :)

Antwoorden (1)

Nee, je hoef je totaal geen zorgen te maken. een vrijblijvende prijsopgave verplicht je tot niets. en is al helemaal NIET strafbaar. en ik denk zelfs dat het achteraf juist wel goed is geweest dat je niet vermeld heb dat het om een school project ging. nu heb je een juiste prijs ontvangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik lees niet in de toelichting dat de vraagsteller daadwerkelijk een prijsindicatie heeft ontvangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inderdaad nog geen prijsindicatie ontvangen. Maar je bericht, Monaliza, stelt me gerust.