Wie is de grondwaterbeheerder op de locatie 51°53'39.7"N 5°33'32.6"E ?

Hier zie je deze plek ook:
https://www.google.nl/maps/place/51%C2%B053'39.7%22N+5%C2%B033'32.6%22E/@51.8942869,5.55849,370m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0

9 jaar geleden
1.7K
Poet
9 jaar geleden
Ja dat is Druten. Buitendijks aan de Waal
Cryofiel
9 jaar geleden
Je zou kunnen informeren bij het plaatselijke waterleidingbedrijf. En anders bij één van de hoogheemraadschappen.
tinus1969
9 jaar geleden
Ben wel benieuwd waarom je dit wil weten.
Poet
9 jaar geleden
Daar kan ik geen uitspraken over doen

Het beste antwoord

Dat zal waarschijnlijk Waterschap Rivierenland zijn.
Uit de bron:

"3.2.2 Taakverdeling
De Waterwet kent twee waterbeheerders: rijkswaterstaat voor het hoofdwatersysteem en waterschappen voor het regionale watersysteem. Provincies en gemeenten zijn op grond van de Waterwet formeel géén waterbeheerder, maar hebben op basis van deze wet en andere beleidskaders wel waterstaatkundige taken.

Rijkswaterstaat en waterschappen zijn de beheerders van het watersysteem en dus ook, gelet op het feit dat grondwater deel uit maakt van het watersysteem, grondwaterbeheerder (anders geformuleerd: hebben bepaalde taken op het gebied van grondwaterbeheer)."

In de bron zijn nog meer besluiten te vinden op het gebied van grondwaterbeheer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Helder verhaal maar het betreft daar buitendijks gebied (Waaluiterwaarden). Wsl is RWS daar waterbeheerder en dus ook BG voor de grondwateronttrekkingen / infiltraties.