Hoe is de situatie in de Gazastrook tot stand gekomen?

Ik heb namelijk een presentatie over het conflict tussen Israël/Palestina.
Het grootste gedeelte van het conflict snap ik en kan ik ook goed uitleggen, maar op deze vraag kan ik maar geen goed antwoord vinden.
Nou heb ik gelezen over het Oslo-Akkoord en begrijp ik dat Israël het gezag over heeft gedragen aan de Palestijnen in ruil voor vrede.
Hoe kan nou dat er tot vandaag er nog steeds hevige bombardementen plaats vinden in de Gazastrook

Alvast enorm bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Oslo akkoorden zijn gesloten tussen Israel en de PLO in 1993. In 2007 kwam Hamas aan de macht in de Gazastrook. Zij staan anders tegenover Israel dan de PLO en daardoor zijn de vijandelijkheden over en weer weer begonnen.