Waarom hebben wij in Nederland nog geen automatisch donorregistratiesysteem?

In tegenstelling tot veel andere landen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Makkelijker.

We hebben in Nederland een vrije beschikking over het lichaam, dit geld ook voor na de dood, dit is gewoon verankerd in de grondwet. Laten we dit vooral zou houden anders zou men u kunnen verbieden om een genotsmiddel tot u te nemen (biertje) omdat het schadelijk is (of kan zijn ) voor het lichaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat er voor- en tegenstanders voor zijn.
Het is een vrij ingewikkeld en voor veel mensen een gevoelig vraagstuk.

Veel mensen willen een eigen keuze hebben en willen niet het gevoel hebben om gedwongen te worden tot het maken van een keuze. Dan moet je namelijk nadenken over deze gevoelige kwestie ;)

Er zijn uiteraard verschillende opties. Af en toe wordt het thema aangezwengeld, maar men is er in de politiek blijkbaar nog niet aan toe om er echt serieus een beslissing over te nemen.

In de volgende link worden vier opties uitgelegd met daarbij de voor en tegen argumenten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet de correcte reden, wettelijk is vastgelegd dat we zelfbeschikkingsrecht hebben over ons lichaam.
Reddie
9 jaar geleden
Heeft niets te maken met "automatisch systeem" Min.
Antoni
9 jaar geleden
In de politiek is er al lang serieus een beslissing over genomen. Er is namelijk besloten om geen automatisch donorregistratiesysteem in te voeren.