wie zijn de nieuwe EU Ministers ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Die commissarissen, niet ministers, zijn allemaal te vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Commissie-Juncker.
Antoni
9 jaar geleden
Vanaf 1 november 2014 zal de volledige samenstelling van de Europese Commissie te vinden zijn op http://ec.europa.eu/index_nl.htm.

Antwoorden (1)

De Europese Commissie bestaat uit de volgende 28 leden, commissarissen genaamd:

- Jean-Claude Juncker (Luxemburg), Voorzitter

- Frans Timmermans (Nederland), Eerste vicevoorzitter, Betere Regelgeving, Relaties tussen Europese instellingen, Rechtsregels en Fundamentele Rechten

- Federica Mogherini (Italië), Vicevoorzitter, Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid

- Kristalina Georgieva (Bulgarije), Vicevoorzitter, Begroting en Human Resources

- Maroš Šefčovič (Slowakije), Vicevoorzitter, Energie-unie

- Jyrki Katainen (Finland), Vicevoorzitter, Banen, groei, investeringen en concurrentievermogen

- Valdis Dombrovskis (Letland), Vicevoorzitter, Euro & sociale dialoog

- Andrus Ansip (Estland), Vicevoorzitter, Digitale interne markt

- Johannes Hahn (Oostenrijk), Buurlanden en uitbreiding

- Günther Oettinger (Duitsland), Digitale economie en digitale samenleving

- Pierre Moscovici (Frankrijk), Economische en financiële zaken, belastingen en douane-unie

- Jonathan Hill (Verenigd Koninkrijk), Financiële stabiliteit, financiële diensten en kapitaalmarkten

- Vytenis Andriukaitis (Litouwen), Gezondheid en voedselveiligheid

- Cecilia Malmström (Zweden), Handel

- Christos Stylianides (Cyprus), Humanitaire hulp

- Elżbieta Bieńkowska (Polen), Interne markt, industrie, ondernemingen en mkb

- Věra Jourová (Tjechië), Justitie, consumentenrechten en gendergelijkheid

- Miguel Arias Cañete (Spanje), Klimaatactie en energie

- Phil Hogan (Ierland), Landbouw

- Margrethe Vestager (Denemarken), Mededinging

- Dimitris Avramopoulos (Griekenland), Migratie en binnenlandse zaken

- Karmenu Vella (Malta), Milieu, maritieme zaken en visserij

- Tibor Navracsics (in zijn geboorteland Hongarije: Navracsics Tibor), Onderwijs, cultuur, jeugd en burgerschap

- Carlos Moedas (Portugal), Onderzoek, wetenschap en innovatie

- Neven Mimica (Kroatië), Ontwikkelingssamenwerking

- Corina Crețu (Roemenië), Regionaal beleid

- Violeta Bulc (Slovenië), Vervoer en ruimte

- Marianne Thyssen (België), Werkgelegenheid, sociale zaken, vaardigheden en arbeidsmobiliteit
Antoni