Waar kan ik de daadwerkelijke inkomsten en uitgaven van de overheid zien?

Als ik in de miljoenennota kijk zie ik, als ik het goed heb, alleen de begrote cijfers voor het aankomende jaar. Waar vind ik de daadwerkelijke jaarlijkse cijfers?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, uiteraard kan dat. De cijfers op prinsjesdag zijn inderdaad de begrote cijfers. De echte cijfers, wat er daadwerkelijk is binnengekomen en is uitgegeven worden ook jaarlijks vastgesteld en wel op de derde woensdag in mei (het jaarverslag loopt overigens wel van 1 januari tot 31 december, maar goed, dat maakt niet uit). Tussentijds zijn er overige ook 'kwartaalcijfers'. Wanneer die uitkomen en hoe de jaarrekening wordt gecontroleerd enz. vind je op de link in de bron.

Toegevoegd na 8 minuten:
In het jaarverslag kan dat dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De volledige titel van dit document is het Financieel Jaarverslag van het Rijk. Zie ook: http://tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/van_prinsjesdag_tot_verantwoordingsdag/verantwoordingsdag/index.jsp.
De financiële verantwoording van de rijksoverheid is op onderstaande site terug te vinden.

http://www.rijksbegroting.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Yep, daar staat het +