Welk(e) lettertype(s) worden gebruikt door overheden en officiële instanties?

Toegevoegd na 12 minuten:
Bij welke instantie hoort welk lettertype?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35.1K

Het beste antwoord

Sinds 2008 gebruikt men de Serif / Sans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke men?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men = de overheid volgens mij bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, in communicatie naar buiten de Sans en de Serif, voor interne dingen Verdana en voor de websites Arial. http://rijkshuisstijl.communicatieplein.nl/index.cfm/i-base-1rijkslogo/basiselementen/lettertypen/systeemlettertypen/

Andere antwoorden (2)

De nieuwe huisstijl van de Rijksoverheid is Verdana 11 voor gewone geschreven teksten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon schrijven zal het niet zijn want dat doe je met de hand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, gespecificeerd: platte tekst in rapporten en brieven e.d.
De koppen in rapporten zijn verschillende afmetingen Verdana Bold.
De gerechten gebruiken Arial 11 voor uitspraken.