Waarom is Erdogan zo populair bij Turken?

Turkije is een modern land van het secularisme, scheiding tussen moskee en staat. Ik heb de indruk, dat Erdogan dat wil terugdraaien. Of hebben we te maken met een soort Berlusconi-effect, zoals dat vele jaren in Italië speelde?

Het beste antwoord

Dat kan maar hij heeft op het conservatieve platteland veel steun en naar ik begreep minder in de steden. Economisch is het onder Erdogan flink beter gegaan, helaas ook door veel staatsschulden te maken. Wat dat betekent hebben wij hier al ondervonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn stelling: mensen hangen niet een bepaalde overtuiging aan vanwege de inhoud maar kiezen voor datgene wat ze het meeste oplevert (maar ook, als het dan echt niet anders kan, voor datgene wat ze het minste schade berokkend).
Daar valt van alles onder: leiders, religies, werk, relaties, etc. etc.