Je kunt de gemeente vragen welke instanties jouw gegevens uit de Basisregistratie Personen ontvangen. Dat is waarschijnlijk niet precies hetzelfde als jij bedoelt maar het effect is wel gelijk: die instanties ontvangen jouw gegevens (en van vele, vele andere burgers).

"Organisaties die uw persoonsgegevens mogen inzien

Een aantal instanties zijn wettelijk bevoegd uw gegevens te gebruiken. Wettelijke afnemers van de BRP zijn bijvoorbeeld de Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie), het UWV, de Sociale Dienst en de Belastingdienst. Denk ook aan ziekenhuizen, verzekeraars, deurwaarders, pensioenfondsen en de politie.

Gemeenten zelf maken ook gebruik van de BRP. U kunt bij uw gemeente navragen welke instanties uw gegevens uit de BRP ontvangen. Zo stuurt de gemeente uw adreswijziging door naar de Belastingdienst als u verhuist. U krijgt brieven en rekeningen (bijvoorbeeld voor mrb) van de Belastingdienst dan automatisch op uw nieuwe adres."
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik bedoel kan ik er achter komen of mensen inzage hebben gehad die daar geen recht toe hadden. Is er een lijst ofzo die ik op kan vragen.Als en soort zoekgeschiedenis van je browser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen die geen recht hebben op inzage, krijgen van de gemeente geen inzage. Ik ken weinig registraties waar bij de gemeente ZO zuinig mee omgegaan wordt als de BRP/GBA. En terecht. Vermoed je dat er met jouw gegevens dingen gebeurd zijn die niet horen? Dan moet je het eerder bij b.v. verzekeraars zoeken, denk ik.