waar kan ik stage lopen met boa opleiding ?

Ik doe zelf de opleiding buitengewoon opsporingambtenaar via het nha nou is mijn vraag waar kan ik stage lopen ?

Iemand met kennis en ervaring reageren a.u.b

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Er zijn veel Soorten buitengewone opsporingsambtenaren. Deze zijn in te delen in 5 categorieen. Personen die de boa-status kunnen hebben zijn onder andere:

1. Openbare ruimte
- Parkeercontroleurs
- Gemeentelijk opsporingsambtenaar (goa), gemeentelijke verordening-controleur
2. Milieu, welzijn en infrastructuur
- Jachtopzieners
- Brugwachters
- Tunnelwachters
- Controleurs vaarwegen
- Scheepvaartmeesters
- Boswachters
- Milieuopsporingsambtenaren
- Flora- en faunabeheerder
3. Onderwijs
- Leerplichtambtenaren
4. Openbaar vervoer
- Conducteurs
- Controleurs Openbaar Vervoer (boa-OV)
- Buitengewoon opsporingsambtenaar in dienst van een bedrijf (bijvoorbeeld ProRail)
5. Werk, inkomen en zorg
- Medewerkers van de Arbeidsinspectie
- Sociale rechercheurs

BOA's bij de politie kunnen zijn aangesteld voor de uitvoering van technische, administratieve en/of andere taken ten dienste van de politie, bijvoorbeeld:
- Meldkamercentralisten
- Servicecentrum medewerkers (0900-8844)
- Teleservicemedewerkers (alleen voor het opnemen van telefonische aangiften voor -kleine vergrijpen, zonder daderindicatie of getuigengehoor)
- Baliemedewerkers
- Koeriers
- Facilitaire dienst
- Medewerkers Arrestantenzorg/vervoer en medewerkers parketpolitie
- Recherche assistenten
- Radar- / snelheidscontroleurs, medewerkers Verkeershandhavingsteams (VHT)
- Medewerkers Vreemdelingenpolitie

Zoals je ziet keuze genoeg. Als ik jou was zou ik even informeren bij je gemeente wat precies de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
plus voor de goeie info. Maar ik zou eerst kijken welke van die inhoudelijke gebieden het meest aanspreekt en dan de organisaties benaderen die de betreffende BOA's in dienst hebben. Voor veel van deze opties is dat juist niet de gemeente.