Worden de christenen in China onderdrukt vanuit overheden?

Ik ben zelf altijd geinteresseerd geweest in het politieke klimaat van andere landen. Nu heb ik het een en ander van China gezien op tv. Het is een streng land, waar hoge straffen staan op relatief kleine "vergrepen" in vergelijking met het Nederlands strafrecht.
Ik heb wel eens gehoord dat christenen in china worden onderdrukt. Nu ben ik nieuwsgierig hoe groot het probleem in werkelijkheid is. Wordt dit probleem door de media uitvergroot? Zo nee, wat gebeurd er dan daadwerkelijk met christenen in china?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja helaas nog steeds, als je meer wil weten zou ik aanraden om het boek "Zij mogen de hemel niet zien"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klopt na Noord korea worden er in China de meeste christenen onderdrukt

het vervloekte communisme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christenen worden inderdaad onderdrukt in China.

Officieel staat in de grondwet, vrijheid van godsdienst, maar iedereen die een niet traditionele Chinese godsdienst aanhangt moet zich laten regristreren.
Er zijn vele miljoenen gelovigen die dat niet willen en die in 'illegale' kerken bij elkaar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt iedereen in China onderdrukt, dus ook de gristenen.