Hoe kan ik me afmelden voor NL-Alert?

Ik kreeg gisteren ongevraagd en ongewild een beangstigend bericht via nl-alert.
Dat wil ik nooit meer maar hoe kom ik er van af?
Via de website wordt het me niet duidelijk.
http://www.nl-alert.nl/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
37.2K

Het beste antwoord

Gewoon via instellingen van je sms berichten op je telefoon. Ga naar berichten, dan naar instellingen, dan vinkje aan/uit zetten bij > infoberichten activeren. Ook kun je via kanaalinstellingen kanaal 919 (NL-Alert) uitschakelen/verwijderen. En klaar ben je er dan mee, geen berichten meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn telefoon heet het regioberichten en dankzij jouw aanwijzing heb ik het uit kunnen zetten. (hoop ik)
Er kwam een akelig ondefinieerbaar geluid tot mij en ik wist niet waar het vandaan kwam.
Na 20 seconden ging gelukkig het vertrouwde luchtalarm af en toen drong het tot me door dat het loos alarm was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan. Ja dat kan zo heten, is per telefoon verschillend. Hopelijk krijg je nu geen berichtjes meer.

Andere antwoorden (2)

Hoe kan ik me afmelden voor de NL-Alert berichten?
NL-Alert is geen dienst waarvoor je je kunt aan- of afmelden. Als je echter geen berichten wilt ontvangen van NL-Alert, kun je dat zelf instellen op jouw telefoon. Kijk voor instructies op de website www.nl-alert.nl onder 'Instelhulp'. T-Mobile kan dit niet voor je wijzigen.
Let op! Als je je telefoon zo instelt dat deze geen berichten meer kan ontvangen van NL-Alert zul je dus ook geen berichten meer ontvangen wanneer er daadwerkelijk een noodsituatie is in jouw omgeving.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij dit antwoord is overduidelijk een bron gebruikt, maar niet genoemd...
Hallo.u kunt zich afmelden door naar instellingen en berichtgeving te gaan.helemaal onderaan ziet u een schakelaar noodmeldingen.tik daarop.herstart dan uw telefoon opnieuw op.vanaf dat moment ontvangt u geen nl alert berichten meer.