Heeft de PVV goede kandidaten in Almere, mensen met ervaring als bestuurder etc.

Ik vraag me dat af omdat er beweerd wordt dat ze expres in de oppositie terecht willen komen.

Aub inhoudelijk antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk dat de pvv er baat bij heeft als men in de oppositie blijft zitten.
zo kunnen ze blijven schoppen tegen het gezach.
ze hoeven zelf niets te laten zien hoe ze alles aanpakken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit geld voor alle partijen in de oppositie

Toegevoegd na 11 minuten:
gezach = gezag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik lach om het gezach!
In de link staan de raadsleden van de PVV. Hier zit bijvoorbeeld een ondernemer tussen, maar ook iemand die rechten gestudeerd heeft. Ik vind het wel raar dat de PVV nergens een CV van hun mensen heeft geplaatst. Dat doet mij vermoeden dat ze geen werk- en studieverleden hebben om trots op te zijn, maar dat is een vermoeden.

Waar je beter uit kunt afleiden dat ze zich gericht hebben op de oppositie, is de ononderhandelbare standpunten die ze innamen. Denk aan hoofddoekjesverbod: als dat er niet zou komen, wilden ze niet in de raad. Dit punt is natuurlijk onbespreekbaar voor de andere partijen. En zo hadden ze meer punten, waarmee ze zichzelf buitengesloten hebben van coalitievorming.

Daarnaast is het voor de PVV in de landelijke verkiezingen goed om te kunnen zeggen dat andere partijen de PVV hebben uitgesloten in de coalitievorming. Daardoor kan de partij weer de underdog-positie aannemen, waardoor mensen PVV gaan stemmen uit medelijden. Dat lijk in ieder geval de insteek van Geert Wilders te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed. Maar hoe lang trappen de aanhangers van Wilders hier nog in? Als ik een aanhanger van hem was zou ik naar zijn kantoor gaan met een groot bord waarop staat: Geert laat je tanden zien, doe concessies.
Nee kennelijk niet, het ziet er naar uit dat dit een trend gaat worden... Ze zijn HEEL goed in de oppositie en dus zullen ze waarschijnlijk het besturen of regeren aan anderen overlaten en elk voorstel, dat door die meerderheid gedaan wordt, afschieten... Daar lijkt het er naar uit te gaan zien... Almere is de eerste keer en het zullen er meer worden...

Ja ze willen in de oppositie blijven, want daar zijn ze goed in... Gaan ze regeren dan graven ze hun eigen graf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg het idee dat niet de lijsttrekker heerst, maar GW.
Dat hij alle touwtjes in handen heeft in Den Haag en Almere.
Dat de kandidaten niets anders zijn dan marionetten. Of buiksprekers.

Dus wat is dan een goede PVV kandidaat. Iemand die zich perfect laat buikspreken? Ik denk dat een ander soort persoon helemaal geen spreekrecht krijgt in de partij van PVV.

Wat ik zo hoor is dat er tussen 15min en een half uur met de partijen is gesproken. Dat lijkt me dan een formaliteit. Het is allemaal politiek, ik heb medelijden met die gemeenten, omdat het landelijke overheerst en dus lokaal niet goed kan worden geregeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben geen goede kandidaten en geen programma. Het is een grote show van de PVV. Ze hebben het nodig dat de aandacht op hun gericht blijft zodat ze verder kunnen groeien. Nu kunnen ze weer roepen: wij worden door jullie uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat lijkt me niet, anders zouden ze geen ongrondwettelijke maatregelingen (zoals het hoofddoekjesverbod, het verbod op islamitisch onderwijs)tot breekpunt om een coalitie te vormen benoemen.