Waarvoor kan iemand zijn BSN gebruiken die in het buitenland woont?

Deze persoon is 15 jaar geleden terug gegaan naar haar geboorteland en nu vroeg haar burgerservice nummer. We weten niet wat daar de reden voor kan zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het wel zou weten,zou je dan gelukkiger zijn?
De mogelijkheid,dat zo iemand een uitkering f pensioen krijgt zou de reden kunnenzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vraag het die persoon zelf? Er zijn zoveel redenen mogelijk voor iemand om zijn BSN te willen weten. Mogelijk aan het solliciteren in Nederland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt, Wordt er een BSN gevraagd. Heb je dit niet, kun je dit aanvragen bij d SVB, en wordt het alsnog toegekend, daarna ontvang je vervolgens je eventuele pensioen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ndderlanders hebben sinds kort een BSN. Voordien was het het Sofinummer. Je kunt rustig het sofinummer invullen waar het BSN wordt gevraagd. Ik heb ook geen BSN nummer omdat ik 14 jaar geleden uit NL vertrokken ben en vorig jaar weer teruggekomen ben in Amsterdam. Ik vul dus altijd mijn Sofinummer in als BSN gevraagd wordt, en dat is goed.

Toegevoegd na 55 seconden:
BSN gebruiken kan je niet, want niemand 'gebruikt' het, je moet het alleen soms opgeven.