Wat is precies het verschil in rol tussen Mark Rutte en onze Koning bij de nucleaire top?

Er wordt beschreven dat er oa regeringsleiders bij elkaar komen.
Door onze regeringsvorm met koningshuis erbij kunnen zowel Rutte als Willem Alexander hier blijkbaar een rol in hebben.

Hoe is precies verdeeld, wie van beiden doet nu wat en hoe zijn de verantwoordelijkheden verdeeld?

10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De koning is absoluut GEEN regeringsleider, dat heb je toch verkeerd begrepen.

Het beste antwoord

Rutte namens de politiek en om afspraken te maken.
De koning loopt er als gastheer rond