mijn broertje is geboren op 22-12-98, kan hij dan nog mijn trekkerrijbewijs in 2014 halen?

per 1-1-15 gaat een nieuwe regeling voor het trekkerrijbewijs in. De normen zullen waarschijnlijk worden aangescherpt en het wordt een stuk duurder. Mijn broertje wordt 22-12 (de eerste maandag van de kerstvakantie) 16. Is er een mogelijkheid voor hem om dan nog in 2014 een trekkerrijbewijs te halen?
Zoja, hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Vermoedelijk bedoel je "zijn" in plaats van "mijn" trekker-rijbewijs?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er dan examens worden afgenomen is dit mogelijk, hij moet dan direct na zijn verjaardag het theorie en praktijkexamen kunnen doen.
Oefenen voor zijn verjaardag en leren voor theorie is dan wel noodzakelijk, ik kan niet achterhalen of je mag starten met lessen, als je 15 bent.
http://www.aequor.nl/leerbedrijven/trekkercertificaat/veel-gestelde-vragen-invoering-t-rijbewijs
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@amadea ja sorry ik zie het nu ook

Antwoorden (2)

Neem contact op met een AOC bij jou in de beurt en vraag of een van hun bereid is om een examen af te laten leggen tussen 22-12 en 31-12 van 2014 voor het trekkerrijbewijs. Natuurlijk dient er voor deze periode heel veel geoefend worden, zodat je broertje in een keer het examen haalt. Dus heel veel proefexamens doen.
Dit zal niet goedkoop zijn en lijken op het kopen van het trekkerrijbewijs.

Voor de adressen zie de bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee.
zelf ben ik ook bezig met een trekker rijbewijs,
maar dan zou hij na zijn 16e verjaardag mogen oefenen
op een trekker en binnen 7 dagen halen en dat is onmogelijk.
aangezien er makkelijk over gedacht wordt qua lesstof en die
is niet echt gemakkelijk.
maar als je hem haalt voordat die regeling ingaat dat zou je het wel
mogen omzetten naar t-rijbewijs.