wat wordt bedoeld met: Sanctiebeleid, met inbegrip van TBS?

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit is een taak van de minister/staatssecretaris van justitie en veiligheid, wat moet ik me hierbij bedenken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Kan je de context, de zin, waarin je deze woorden vond, vermelden bij je vraag of in een reactie? Dan kan er (een) beter antwoord worden gegeven.
Antoni
10 jaar geleden
Hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(Nederlands_strafrecht) staat een duidelijke uitleg over wat TBS precies inhoudt.

Het beste antwoord

Duidelijk maken aan wetsovertreders dat daar straf op gaat volgen, dus dat zij niet denken er aldoor weer onderuit te kunnen komen. En als blijkt dat zij hun leven niet beteren, dat er de mogelijkheid in zit dat ze in een TBS-kliniek worden opgenomen. Daar komen ze alleen door zich aan strakke regels te houden weer uit.
Sancties zijn straffen. TBS is terbeschikkingstelling, een maatregel die door de rechter kan worden opgelegd en een soort dwangverpleging is.
Amadea