Omdat Assad niet wil vertrekken. En hij daar in gesteund wordt door Iran en door best een grote groep Syriërs . Hij zegt als ik weg ga nemen de terroristen het over . De oppositie zegt hij moet weg ! Anders geen oplossing !! De oppositie is verdeeld en die wordt ook door diverse groeperingen gesteund met als gevolg ze bestrijden elkaar ook nog eens . Het is heel ingewikkeld diverse bevolking's groepen met ook weer een andere uitleg Vd islam ( sjiieten en soenitische strijders ) ook nog een kleine zeg wat liberale stroming en dan nog al Qaida strijders die een enorme strijdgroep daar hebben het is heel moeilijk . Daarbij Rusland heeft al zeg 50 jaar daar een ijs vrije haven , ja die wil die ook niet kwijt . De oplossing ligt bij de Arabische wereld Rusland en zeker bij Iran en Turkije
En niet bij Amerika of Europa . Zo dra die daar orde op zaken zouden stellen keert iedereen zich tegen hen daar . Dus het is onmogelijk daar wat aan te doen voor het ( zgn) westen . Het is een strijd tussen diverse bevolking's groepen en diverse uitleg van de Islam en het gaat om de macht en ja het is afschuwelijk ! Dus een Arabische vredesmacht zou de enige oplossing zijn volgens mij maar wie ben ik !!?