Wisselden 40/50 jaar geleden gekozen volksvertegenwoordigers ook al van partij?

We zien nu met enige regelmaat dat personen die bv in een gemeenteraad of de tweede kamer zijn gekozen, tijdens hun termijn van partij wisselen, of zich afscheiden. Kwam dit 40 a 50 jaar geleden ook al voor? Zijn daar voorbeelden van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vroeger was men veel honkvaster er waren toen niet zoveel partijen en de partijen lagen wat betrefd opvattingen veel verder uit elkaar als nu.

Toegevoegd na 1 minuut:
toen dacht men niet zo makelijk aan een eigen fractie te beginnen.
er waren toen veel minder meningen dan nu.
nu heeft iedereen een mening over iets

Toegevoegd na 1 uur:
veel minder dan nu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag. Kwam het toen ook wel eens voor of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is wel een mooie algemene beschouwing. Daarom toch +1.
Vroeger gebeurde dat niet, nee. Men zou zich de oren van de kop schamen. In de jaren zestig kwam D'66 op en de PPR. Men de komst van die partijen begonnen mensen soms te wisselen.