Spreekt Geert Wilders ook Arabisch?

De laatste keer zag ik hem op tv met die anti-Islam-sticker. Daarop stond ook iets geschreven in het Arabisch waarbij hij uitlegt wat het betekende.
Verder heb ik hem ooit horen zeggen in een programma, dat hij liever naar het nieuws kijkt van Saoedi-Arabie dan dat die bij Pauw en Witteman gaat zitten. (kan ook een grapje van hem geweest zijn)
Zoals bekend heeft Geert vroeger in Israel gewoond, dus de Joodse taal zal die redelijk beheersen neem ik aan, maar hoe zit het met zijn Arabisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Geert Wilders spreekt inderdaad arabisch. Dat heb ik mogen afleiden uit zeer betrouwbare bronnen. Het is iets wat slechts zeer weinig mensen weten en het is tot nog toe ook altijd verborgen verbleven.

Over het algemeen is ook wel bekend dat opgeleide joodse mensen enige kennis bezitten over het arabisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Kan je op een of andere manier bewijzen dat dit waar is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ik doen maar mijn exacte bronnen kan ik om moverende redenen niet prijsgeven. Arabist Hans Jansen versprak zich een keer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
... en zei toen dat Wilders de arabische taal in enige mate beheerst. Meer kan ik er helaas niets over zeggen.
Poet
10 jaar geleden
Hij heeft in ieder geval wel eens in het Arabisch getweet:
http://www.nujij.nl/politiek/wilders-twitters-in-het-arabisch.10802018.lynkx
Maar dat kan een ander natuurlijk voor hem hebben ingetypt
Amadea
10 jaar geleden
Wie geven nou weer om welke reden negatieve duimen dat dit antwoord niet waardevol zou zijn? Ik zet er een positieve tegenaan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is wel een verschil tussen herbreeuws en arabische taal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een duim omlaag gegeven om de doodeenvoudige reden dat in mijn optiek een antwoord op z'n minst moet zijn voorzien van een betrouwbare bronvermelding en/of enige vorm van argumentatie. Antwoorden die louter gebaseerd zijn op geruchten kan ik niet als waardevol zien... verre van zelfs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwijs naar mijn eigen bronnen. De namen van die bronnen kan ik niet weergeven. Sommige mensen geloven nu eenmaal niet in dingen die niet met het oog waar te nemen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien je aan mij refereert: Ik ben vrij streng religieus, dus die vlieger gaat niet op.
Dit houd ik echter gescheiden van GV.
Hier houd ik de 'richtlijnen voor antwoord geven' in acht en verwacht ik dat ook van anderen.
Toegegeven: Een bronvermelding is niet verplicht, maar wanneer er om een feitelijk antwoord wordt gevraagd behoort dit wel tot mijn persoonlijke criteria om een antwoord al dan niet als 'goed' te bestempelen.
Ik beweer niet dat je liegt; ik kan het alleen niet controleren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige dingen zijn niet controleerbaar. Voor feiten van algemene bekendheid en logica heb je geen bronnen nodig. Dat is ook in de rechtspraak uitgemaakt. Ik kan net zo goed van jou ook niet controleren of je religieus bent en of hetero, ik kan vragen of je daar een bron voor hebt. Dat wilders arabisch spreekt is eigenlijk ook meer dan logisch. Wellicht niet op hoog niveau, maar hij beschikt over ontzettend veel kennis van het midden oosten. Om hier meer begrip van te krijgen dien je de ook enige kennis over de taal te dragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie de relevantie niet in van deze vraag. Een buitenlandse taal is altijd handig om te beheersen, zeker voor politici. Het wordt anders als Wilders de Nederlandse bevolking adviseert massaal Arabisch te leren. En ach, in dat geval gaan wij toch integreren? Je moet het ruim zien.