Welke documenten heb ik nodig om een buitenlands huwelijk buiten de EU in Nederland te registeren?

Ik ben een aantal maanden geleden getrouwd met een Pakistaan. Hij woont zelf in Pakistan en ik in Nederland. Nu wil ik het huwelijk laten registeren in Nederland. Welke documenten heb ik hiervoor nodig en hoe lang gaat het ongeveer duren? Zijn er dingen waar ik rekening mee wil houden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Zie ook de controle op schijnhuwelijken: http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/verblijf-immigratie/buitenlandse-partner-of-gezin/Pages/default.aspx

Antwoorden (1)

De Afdeling Burgerzaken van je gemeente kan deze vraag het beste beantwoorden. Deze afdeling zal het huwelijk moeten registreren en weet welke documenten daarvoor noodzakelijk zijn.

In elk geval is de geboorteakte van je man nodig. Waarschijnlijk ook een bewijs dat hij ongehuwd was voordat hij met jou trouwde. Natuurlijk ook jullie trouwakte.

Ik weet niet welk verdrag Nederland met Pakistan heeft gesloten maar houdt er rekening mee dat alle documenten gelegaliseerd moeten worden op het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Pakistan en de daartoe aangestelde vertegenwoordiger van de Nederlandse Ambassade in Pakistan.