Als je wegrent van politie terwijl je strafbaar bent kunnen ze je daarna dan een boete geven?

Stel dat ze weten wie je bent, kunnen ze je erna nog een boete voor geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als ze je hebben gesommeerd om staande te blijven, wel ja. Obstructie, heet dat dan, je wordt geacht je medewerking te verlenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, want je hebt het recht om te vluchten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
robdidden , volgens mij is het verboden om te vluchten als een politie in functie jou staande houd of bevel ertoe heeft gegeven om stil te staan , hij/zij mag dan ook bij vluchtgedrag schieten , eerst waarschuwingsschot daarna gericht als je niet blijft staan , dus als een politie in functie je een stopteken geeft en je vlucht of als je staande wordt gehouden en je vlucht ben je wettelijk in overtreding vanwege een bevoegd ambtenaar van politie je gesommeerd heeft om staande te blijven.
En waarom zou je willen vluchten ?? Als er niets aan de hand is kun je in no-time ook weer je weg verder vervolgen , je laad zelf verdenkingen op jezelf als je zou vluchten.
Vluchtgedrag geeft altijd aan dat er toch iets loos met je is en geeft daardoor al voor de politie een teken van wangedrag wat zeker nagekeken zal worden.
Dit zou ik niet doen want als je toch te pakken krijgen dan worden de consequenties erger