is het mogelijk om een stuk bosgrond te kopen?

mijn vrienden en ik willen graag een hut bouwen in het bos, alleen "wildcampen" is naar mijn horen een boete van ong. 100,-.. dan kopen/huren wij liever een stuk bosgrond. is dit mogenlijk? het gaat hier dus over een stuk grond midden in een bos

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

Er worden soms wel stukken bos verkocht door Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten, maar de voorwaarden daarvoor zijn meestal wel dat het opengesteld blijft voor publiek en je er sowieso niet mag bouwen (i.v.m. het bestemmingsplan).
Je kan het beste overleggen met medewerkers van één van deze organisaties om te kijken wat er mogelijk is.
Mocht je een stukje bos kopen van een particulier, wat bijvoorbeeld midden tussen de velden ligt, dan is dit anders, dan is het echt jouw privé-terrein.
Dan nog mag je er niet bouwen, maar een hut is niet voor bewoning geschikt (vindt men) dus zal dan geen probleem zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, bosgrond is nog steeds in Nederland te koop. Diverse kavels worden door particulieren, meestal via makelaars aangeboden. Meestal mag je er kamperen, vuurtje stoken (in korf), hout hakken, een hutje bouwen, je perceel afbakenen met een omheining. Ook al zijn er grenzen, je mag het perceel dus inrichten zoals je zelf wil.

De kosten van een perceel varieren. Voor de smalle beurs is er al voor zo'n € 2000 een perceel te krijgen van 30 x 30 m2 Een hectare (10.000m2) kost gemiddeld € 20.000 En een groot perceel van bijvoorbeeld 40 hectare (dat is echt heel veel bosgrond) kost een half miljoen.

Er zijn makelaars op de markt die gespecialiseerd zijn in het verkopen (en aankopen) van bosgrond. In de bron zie je zo'n site met antwoorden op veelgestelde vragen. Maar als je googelt vind je nog veel meer.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede info, plusje